fredag 21 mars 2014

Skön dag men blåsig

Åkte tidigt ut till stugan, guben ville spika trall och vovven skulle få springa fritt. Men icke! Det var alldeles för geggigt för hunden, ja  han hade säkert njutit av geggan, men det skulle skapa mycket jobb att återställa, så han fick vara inne med mig. Jag eldade, fixade kaffe och lunch, städade kyl och frys samt gjorde ren micron. Och diskade! Fick hämta vatten nere i sjön, det var ett hål i isen så jag fick ner hinken. Kändes bra att få rent och fint i köket.
Det är vilsamt därute. Satt i fåtöljen en stund, guben låg på soffan och hunden framför brasan, och tänk! Vi somnade alla tre och sov så gott. Kan det vara gammeln? Eller kanske det att jag är hundvakt och måste gå upp tidigt varje morgon för den där rackarns kisspromenaden? I morse var den värre än vanligt då vi gick ny runda - mycket populär bland andra hundägare - så det fanns massor att lukta på och kissa över. Phu, man (jag) blir väldans bekväm när man rår sig sågottsom själv. Men det är själva faen så mycket hundskit det finns överallt! PLOCKA UPP! 
Nu nalkas iaf slutet på veckan, pratade med vovvens matte, hon är på hemväg och förmodligen kör vi hem honom i morgon. Lite kommer jag att sakna lilla Ådi, men det ska bli jätteskönt att sova på morgonen igen!

#23/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar