lördag 29 mars 2014

Ett elände att sitta 'on the edge'

Befinner mig i sommarstugan och har urusel uppkoppling till nätet, 357 kb eller nåt sånt, men just nu kollade jag, 33,7 MB! Oh my god, fantastiskt! (Det är väl skillnad va?)
Det har ju varit underbart väder det här veckoslutet, vi åkte ut i går fm och jag har varit lyxhustru hela gårdagen medan Guben spikat vedbod. Lyxhustruskapet innebär kaffekokning, solande på nya altanen, matlagning och disk, faktiskt så hann jag med att tvätta sovrumsfönstret också. Hade riktigt skönt alltså.
Vaknade tidigt i morse för jag skulle vara med yngsta dottern till Borlänge och Kupolen. Det var riktigt ansträngande, mycket folk och lång kö till kassan på Stadium. Inhandlade två par skor lämpliga för walking samt vettiga sockor, inte i bomull, som skulle förhindra skavsår. Och till min förvåning så är det höger- och vänstersocka! Ett L och ett R visar var de ska sitta - oh dear!
Men jag fick inget skavsår, blev bara trött i fötterna. Hon handlade kläder till sina småttingar, tröjor och byxor, och efter den shoppingrundan så skrek det i våra magar. Barnen skrek McDonalds förstås och så fick det bli. Jag åt Chicken Wrap med allt och drack vatten till. Smakade riktigt bra. Sen åkte vi hit till stugan för kaffe och bär med vispgrädde. Här satt Guben med en öl och hade haft en riktigt skön frufridag  men jag tror han blev glad att jag kom hem och fixade mat och disk.
Sannerligen en härlig dag!

#30/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar