söndag 19 april 2015

Siljan runt

Min 'Gube med myror i brallan' kände sig pigg och nyter idag - först gick vi en tidig promenad runt stranden en bit, den korta rundan. Han måste ta det lite försiktigt så allt läker ihop. Efter 11-kaffet tog vi bilen till BuffilsAnnas för lunch, men se de hade stängt förstås så vi fortsatte mot Sollerön, tänkte leta på de kärlekskranka grodorna som ska finnas där, men bakslag igen. Vi fick iaf lunch på Jugen Jon, hamburgare som smakade riktigt gott.
Jag hade ju tänkt mig en runda där vitsippor och blåsippor skulle ställa upp som fotomodeller, men återigen bakslag. Visst, de fanns, men inte där vi stannade så jag fick nöja mig med några bilder från Fornbybanken med utsikt över sjön och några utblommade videkissar. Tror att min kamera kommer att kärva ihop, då det blir så lite fotat!

Lite bus blev det också, här var det stopp egentligen men förbud är väl till för att överträdas? Men vi smög oss ut på det stadiga betongfundamentet och tog en bild över den forsande ån. Sen gillade jag de olika takvinklarna på den gamla kvarnen. Såg så rart ut!
Vi fortsatte och gjorde ett besök på Biltema, där jag införskaffade en kniv som jag ska ha i bilen - kan vara bra att ha!
Mellanlandning hos goda vänner där det blev kaffe och paj och en massa prat förstås. Trevligt!

Nu börjar det bli natt igen, sista natten blev spolierad helt. Jag var ju så trött och tänkte sova tidigt, men hittade en gammal bok; Alistair McLeans Sista båt från Singapore och den var ju spännande förstås så jag läste lääänge. Få se om det går bättre ikväll, nu läser jag Åsa Nilsonne Ett liv att dö för. Har inte läst henne förut, en professor i medicinsk psykiatri, ska bli spännande.

#49/100


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar