torsdag 16 april 2015

Det dåliga samvetet

En sån rackare som gärna skapar stress hos bäraren. Talar om hur många steg jag har gått idag, hur många jag borde gå, hur jag har sovit, kalorier jag har bränt bara genom att leva och dessutom kan den visa tiden, både datum och klocka. Och hur många kilometer jag avverkat! Men den är rätt bra också, ger som en liten kick i baken: "Inger, nu måste du röra på dig!" Och det är just vad det där streckade röda bandet ovanför siffrorna visar; jag har suttit stilla för länge. Men när man applåderar så registrerar den steg (fusk, alltså), men så mycket applåder blir det inte för närvarande, LIF hamnade ju i hockeyallsvenskan och det är dessutom långt till säsongen börjar igen. Men kanske åkarbrasor skulle göra samma nytta? 
4513 steg är alldeles för lite, borde vara minst 2-3000 flera. Skärpning i morgon! Då får det bli en extra promenad med Guben. Vi gjorde dagens tur mellan 10-12, tio kvarter eller sex eller hur man nu räknar. Men gick gjorde vi iaf, och Guben är riktigt hyfsat pigg - och inga värktabletter stoppar han i sig heller?! Helt märkligt!

#47/100


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar