tisdag 21 april 2015

Så flitig jag varit idag

Började med nästan 5000 steg och hade både kamera och Guben med. Det blev båthamnen och inte många båtar låg i vattnet men en kanadagås lät sig gärna fotas. Så jag passade på innan den fick nog och hoppade i vattnet. Brr så kallt, +2 fick jag veta igår!

Den här lite märkliga saken  fanns därnere också, bakgrunden blev så charmigt 'bouqead' tack vare glittret på vattnet. Avsedd för champagneflaskan vid namngivning av båten kanske? Men den båt som brukar stå just här har haft sitt namn i över 100 år så det verkar inte helt rätt.

Eftermiddagen ägnades åt trädgårdsarbete. 
Då Guben är befriad från tungt arbete/sjukskriven i ett antal veckor, 10-12, så är det min uppgift att gräva och fixa. Det gjorde jag idag, ryckte ugglor från en oönskad buske, nån spireatyp, sågade bort en gammal syrénstubbe så jag fick blåmärke i handen och grunnade sedan över hur jag vill ha i vår frimärksträdgård. Större är den ju inte!
Så blev det dags för middagsmat; hemlagade köttbullar med potatis o morötter och en röra på bl.a. aubergine o svamp. Allt gick ner utan snack!

#51/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar