torsdag 30 april 2015

April snö fåragö

Ikväll snöade det rätt mycket och nu när jag kollade så ligger det kvar på bilarna. Usch! Men ska man tro bondepraktikan så är snö i april minst lika bra som fårskit. Så bönderna gnuggar väl händerna nu. Men jag tycker att det ska vara vår nu - 1 maj i morgon, så ska det vara ljuvligt ute!
Har tvättat ett fönster idag - tack kära syster Gunilla för tipset om spolarvätska, det tillsammans med min kärcher fönstertvätt gjorde underverk. Inga ränder här inte! Men jag får inte vara snål med vattnet.
En sväng till stugan också, men det var kallt och blåsigt så vi åkte snart hem igen.
Lekt lite med en vitsippa - helt OK tycker jag!

#59/100

1 kommentar:

  1. du borde slippa vatten helt med spolarvätska... Testa utan? bara spraya och torka av.. (helst inte skrapa sägs det, men testa och säg, du? Dig litar jag på)

    SvaraRadera