söndag 2 november 2014

Halloween

ja, inte såg jag nåt som skrämde heller! I och för sig var vi inte hemma på 'spökkvällen' och godiset som jag köpte ligger därför kvar. Ja, vi var inte hemma i går kväll heller. Så det får väl duga nästa Halloween eller nåt.
Jag lovade ut rosen med guldkant, här kommer den och visst är den vacker! Förstår inte hur en vissnande ros kan bli så där, påminner om en porslinsros. Den åkte, tillsammans med övriga likadana rosor, i soppåsen direkt efter. Den måste vara preparerad på något sätt men det var Coops Fairtrade-ros. Dropparna kommer förstås från en sprayflaska.

Idag kollade vi stugan, den stod kvar, och änglatrumpeterna ute på altanen hade fått en frostknäpp så de klipptes ner och togs in i stugvärmen (+5) så nu är det riktig höst.
Igår var det ju hockey, Leksand mot Linköping. Vi började med besök på Volvo-hallen där det var stor konstutställning med många intressanta konstnärer, kul! Sen blev jag bjuden på middag på restaurang i Leksand, Akropolis, där jag åt entrécote och Rolf tog Siljansröding. Allt var jättegott och trevligt. Ett besök på kyrkogården för att tända ett ljus för svärmor och svärfar och därefter väntade våra platser på hockeyn. Fick hjärtat i halsgropen ganska omgående men laget redde upp problemen och vid full tid var det 2-2. I förlängningen, efter 25 sek gjorde Leksand mål och plockade hem tre poäng. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar