onsdag 5 november 2014

Vardag igen

och med det menar jag riktig vardag. Har varit på jobbet några timmar, det börjar ju bli årsslut nu och dags att planera lite ekonomi. Känner mig stel i hjärnan, har ju inte haft så mycket hjärngympa på ett tag. Men förhoppningsvis så kommer det. Åtminstone liiite!
Men jag går ju som en gammal käring, nittio graders vinkel är den bekväma ställningen för min rumpa och mitt ben. Har ju kramp i nån stor muskel därbak och får ingen ordning på det. Nu börjar jag fundera på om det är medicinrelaterat. Äter kolesterolsänkande och det har som mindre vanlig biverkning, problem med musklerna. Har väldigt svårt att tänka mig att en ordinär överanstängning/träningsvärk kan sitta i fem månader. I annat fall lär det vara ryggen som krånglar, någon som sa att det är inne med spinal stenos...... Säkert att något ljushuvud skulle kunna tänka sig att påstå att det är LATMASKEN men det tror jag inte att det är, längtar ju efter att kunna gå och träna, fotografera, ja röra mig obehindrat! Och det har jag inte kunnat göra sedan midsommar.
Hela eftermiddagen har ägnats åt matlagning. Inhandlade drygt 1,5 kg köttfärs häromdagen och av det blev det kålpudding och köttfärsjärpar med ajvar relish-taste. Läste receptet i FK idag och fick inspiration. Synd bara att Guben har bestämt sig för att äta fisk som är snäll mot magen, så det får bli frysen för den största delen. Förresten, fisk är ju både gott och nyttigt!

Varsågod, lite rostigt sen i somras!



1 kommentar:

  1. jag slutade ju med statiner för jag blev så stel och fick så ont i musklerna.. gick på tvären nerför trappan..

    SvaraRadera