onsdag 12 november 2014

Dagens bilder

Följde med till stugan idag, det regnade inte så jag chansade med kameran. Är ju så sugen på att fota men trist väder. Förstås fanns det inte mycket att fokusera på men jag hittade lite färg ändå i allt det bruna/gråa. Mossan tycker jag ju är vådligt vacker, det är kantarellerna också och ovanligt att plocka sådana den 12 november.
Och i kväll var vi på biopremiär! En duva satt på en gren och funderade på tillvaron  av Roy Andersson som fick Guldlejonet i Venedig nyligen. Förstås en mycket annorlunda film med fantastiskt vackra minimalistiska bilder och mycket tänkvärt om oss människor men jag tror inte att det blir någon kassasuccé direkt. Betyg 1-10? 6 kanske.
Nu har jag tyvärr inte sett de två tidigare filmerna; Sånger från andra våningen (2000) och Du levande (2007) men de ingår också i trilogin. Skulle gärna se dem, kommer kanske på TV så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar