fredag 31 oktober 2014

Alla helgons dag nalkas

Jag har köpt klubba och tuggummi om det händelsevis skulle komma några Halloweenare hit. Annars har vi ju egna spöken som gärna slickar och tuggar. Även om mormor tycker att man ska äta surt istället.
Så har jag och BM varit och fixat till på kyrkogården; tänt ljus - 48-timmars - ställt dit ljungkrukor och pyntat med gran- och tallris. Så nu hoppas jag att det inte blåser bort och att ljuslyktorna inte blir stulna. Men då gläder de väl någon annan istället och 'de våra' vet nog att vi tänkt på dem även utan ljus.
Lite skönt idag, friskt och frostigt. Fick skrapa bilrutan fast det var mitt på dan. 
Ikväll är vi bjudna på mat hos BM och CG. Trevligt. 
Igår städade vi på altanen och vinterpackade trädgårdsbord och krukor. Började t.o.m gräva upp all oregano som har ett jäkla rotsystem. På em var Guben till sjukan och fick remiss till Mora för uppföljning av EKG mm. Han blev förbjuden att jäkta, gå fort, lyfta, ja allt sånt där han håller på med för jämnan. Bäst att han lyder nu! Ska kasta hans bilnycklar i ån om han gör nåt galet!

*******************

Nu är vi hemma igen! Tack för jättegod mat och trevligt sällskap. Nu väntar sängen tror jag. En vacker ros kan jag ge! Den får guldkant senare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar