fredag 11 april 2014

Rättvik Bowling & Krog

Ikväll var vi, sex - jaja, tanter - här för att spela bowling och uppvakta en i gänget som fyllde jämna år. Hur många är väl oväsentligt.
Vi skulle spela bowling först och sedan middag. Discobowling gör att åtminstone jag skärper mig mer, jag måste koncentrera mig på pilar och prickar men det far runt en massa discoljus också, det förenklar ju inte precis. Det gick hyfsat men inte mera, men vi hade roligt iaf.
Sen var det dags för mat. Först fick vi vitt bröd, mycket gott, med en chili?röra till. Vi åt vitlöksgratinerade blåmusslor till förrätt, gottgott. Serverades gratinerade i sina skal med en god tabascomajonnäs och vitlöksbröd. Önskade mig lite mer salt på brödet.
Som varmrätt valde jag flankstek medium rare med grillad paprika chimichurri. Den serverades tillsammans med, för min del, tryffeloljeslungad sidesallad som var jättegod. Dessutom fick jag tre olika kryddsmörblandningar, en skysås och två olika smaksatta salter. Köttet var lite för rött, skulle kanske ha valt medium och det var osaltat eller mkt lätt saltat så tillbehören behövdes verkligen.
Till detta serverades husets vita vin.
Restaurangen är smakfullt inredd och vi kände oss verkligen välkomna och fick mycket god service av den trevliga personalen.
Sedan var det ett elände att dela notan, men vi fick god hjälp med det också.
Är verkligen ett ställe jag kan rekommendera, fastän det var ganska hög musik ute i bowlinghallen så var själva restaurangen riktigt bra ljudisolerad.

#42/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar