torsdag 10 april 2014

Främmande dator, inga bilder

Jag passar barnbarn ett par dagar, absolut inget betungande för de är snälla och rara, lika mormor förstås :-))! Så det är bara mysigt.
Föräldrarna har åkt på bröllop långt uppe i fjällvärlden. Ett hejdundrandes bröllop verkar det som, totalt fyra dagar. Men de ska väl bli rejält gifta då, bra de! Så förhoppningsvis kan de komma upp i våra antal år, mina och gubens. Vi har i sommar varit gifta i 48 år och har inga planer på att bryta upp, visst har vi väl önskat varandra all världens väg ibland, men det har räckt med det. Och det är bara att acceptera läget; den där riddaren i vit rustning som kommer galopperande och sveper iväg med mig, han finns inte! Men den jag har är minst lika bra, han kommer med 4-hjuling eller skoter och bjuder mig skjuts även om jag får knuffa på ibland - och förresten så kan jag inte hålla mig kvar på en galopperande häst! Så det så!
I morgon ska vi uppvakta en väninna som fyller jämna år, 70 minsann. Det är otroligt att vi har kommit upp i dom åren, det ska ni veta - vi känner oss definitivt inte en dag äldre än tjugofem! Skulle vara någon måndagmorgon iså fall.
Hur vi ska fira henne? Psst, det säger jag inte, tänk om hon läser min blogg, det ska ju vara en överraskning! Återkommer i morgon eller på lördag....
Nu ska jag sova, är jättetrött och ska upp tidigt, barnen ska till skola och dagis.

#41/100

1 kommentar: