söndag 13 april 2014

Fototriss del 255: Personligt

Vilken svår uppgift! Att lämna ut sig själv eller någon annan, nej det ligger egentligen inte för mig men nu har jag letat och funderat, vad är OK och inte. Bedöm själva.
Orkidéer var mitt första val, jag gillar sådana och dom kan stå ut med mig, men vid närmare eftertanke så får de inte ingå i fototrissen. Nej så här blev det.

Första bilden, yngst och äldst i familjen, är min favorit. Vad viskar hon för personliga saker i morfars öra? Älskar dig, morfar, är inte alls omöjligt! (Hoppas att Guben inte tycker att jag gått över hans gräns)
Nästa bild är verkligen personlig, det är en egenhändigt målad tavla, Vinteräpplet, som jag är ganska nöjd med.
Och bild nr tre, en av mina lysande idéer och den får ni gärna skratta åt! I höstas staplade jag ved i en stor cirkel, tom inuti, för där inne skulle jag sitta i under vintern och fotografera älgar. Hade tänkt att placera ut saltsten åt dem, så jag gjorde fina gluggar att placera objektivet i, men som så ofta så stannar det vid tanken. Inte blev det nån älgfotografering, men veden har nog torkat bra därunder. Och egentligen så var idén riktigt smart!
Vill du se fler personliga bilder? Kolla den här länken Fototriss 255

#43/100




14 kommentarer:

  1. En väldigt ljus och fin triss där bild ett blir en stor favorit :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder rakt igenom, men bild ett är speciellt speciell, där har du lyckats fånga något riktigt vackert. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Fin triss med genomgående fina bilder! Första bilder blir min favorit, mycket kärlek i den!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder alla tre, men äldst och yngst är helt underbar! Livet kan inte visas bättre! En fin triss!

    SvaraRadera
  5. Fint triss, översta bilden är ljuvlig.

    SvaraRadera
  6. Kul idé med älgfotograferingen! Underbart foto på minstingen o morfar! Fullt av kärlek o känslor!

    SvaraRadera
  7. Härligt trissat, fina bilder. Älgspaningen gillar jag allra bäst! Jag är oxå sån, har stora projekt som jag sätter i verket och sen glömmer jag liksom bort dem...

    SvaraRadera
  8. Lysande triss, gillar verkligen din idé i sista bilden. Fin målning och första bilden är bara underbar.
    http://www.kerstinsfoto.se

    SvaraRadera
  9. Härlig triss! Fint fångat ögonblick i den första bilden!

    SvaraRadera
  10. Kjempe fin fototriss! Nydelig det første bilde :-)

    SvaraRadera
  11. vilken underbar och figgig idé med vadtraven. vad synd att ingen älg kom.
    alba

    SvaraRadera
  12. Haha jeg måtte smile når jeg leste teksten om planene dine. Nei, det er ikke lett å være personlig. Det øverste bildet ble min favoritt. Det er så fint!

    SvaraRadera
  13. Bild ett är helt underbar, tack för att du bjuder på den! Smart idé med veden.=)
    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera