torsdag 24 april 2014

Arbete befordrar hälsa och välstånd

Och förhindrar många tillfällen till synd. Och idag har jag inte hunnit med så mycket synd heller. Men väl arbetat. Började med att kolla in Malou i morse. Hon har tiggare som tema den här veckan. Intressant och beklämmande. Ska vi skänka pengar eller inte? Jag blir illa berörd och vänder mig bort men ska ta en funderare på att ev göra annorlunda. Turligt nog har vi inte många som tigger på våra gator. 
Men som sagt jag har jobbat. Först hämtat grovt grus till lite dränering, lastat ur och kört det i skottkärra till av Guben önskad plats. Staplat ved, fixat lunch, kaffe och så småningom middag, tagit en powernap på altanen, hjälpt Guben med i mina ögon ovärderliga råd när han satt upp vindskivor på friggeboden. Förstås har jag också fått varit behjälplig med handräckning av verktyg mm. 
Så jag har varit nyttig idag, eller?
#49/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar