onsdag 9 mars 2016

Phu, vilken dag!

Undrar om inte Guben har rätt i att jag tar på mig för mycket! Denna onsdagsmorgon hade jag klockan på ringning, jag och en väninna skulle åka till Mora för att inhandla diverse priser till vårt - Konstföreningens - lotteri på lördag.
Vi lyckades hitta en del, men inte tillräckligt, så vi fortsatte på fiket över en kaffe och lunchmacka för att diskutera vidare strategier. Detta resulterade i besök på 'Gubbdagiset' Clas Ohlsons för passepartoutinköp, sedan vidare sökande efter bingotrillare - en sån där grej som spottar ur sig numrerade kulor när man vevar. Den skulle vara förträfflig att ha vid lottdragningen. Men vi får söka vidare. I morgon är det dags för ateljébesök för inköp av fler priser. Det gäller att vara ute i tid....
Sen borde jag fixa med samfällighetens årsmöteshandlingar, bokföringen till golfen, betala våra räkningar.... Och en akut, absolut tvungen insats - rensa ur garderoberna! Det måste regna in, kan inte se någon annan orsak än fuktskador till att alla mina kläder har krympt!
Men förstås, läste nyss att två glas rödvin varje kväll skulle få mig att snabbt gå ner i vikt så jag ska snarast sätta igång - börjar i morgon!  (Bilden t.h är inte avsedd för lotteriet, den bara illustrerar vindrinkandet)

#2/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar