söndag 4 oktober 2015

Fram till nu

Söndagen ägnade vi förstås åt bilåkning. Hade tänkt oss ända längst ner men vände vid Hemse. Vi hade ju hela tiden svårigheter med att hitta ställplats med el då hela Gotland stängt för säsongen. Nu ville vi ju hålla till nära Visby då vi skulle vara vid båten vid halvfyra och innan dess sett stan innanför murarna.
Vi försökte få plats på Kneippbyn - stängt, liksom Snäck. Där fanns iofs två platser nere vid havet någonstans, som vi inte hittade. Jo havet förstås men inte platserna, men det blåste så otroligt så vi valde att fortsätta. Lite längre norrut svängde vi ner mot havet igen och där hittade vi Krusmyntagården som tillhandahöll shop, trädgård med en massa olika växter och restaurang. Dessutom en stor parkering o efter samtal med krögaren så gick det så bra att stå där. Dessutom - Vattenfall bjöd på strömmen! Perfekt!
Vi passade på att äta hos de vänliga krögarna innan vi parkerade för natten.  Men ve och fasa! Nu lyste den där förb@nnade bromsvarningslampan igen! Så efter en skön natt, iaf för Rolf, jag ägnade mig åt blodmånen och månförmörkelsen, så plockade vi bort reservdäcket igen och nu fick det ligga under bordet under hemresan, för att kunna spreja mirakelolja på eldosan vid behov. Tack o lov det funkade så vi kunde köra in till Visby och Österport där vi gick en runda. Rolf är inte lika imponerad som jag av gamla stenruinee utan han letade fikamöjligheter istället.   Men off season och måndag gör inte den saken enkel. Vi fick iaf se den vackra ruinen St Karin och Almedalen och vandra i de tvära backarna. Jag gillade vad jag såg, hade gärna gått mera, och jag kan bara gissa hur vackert det måste vara när allt blommar!
Den här bilden är från stranden nedanför Fårö fyr - härligt väder som du kan se!
Fler bilder från Gotland på fliken Foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar