onsdag 3 september 2014

Goda gröna föresatser!

Har tänkt att den här veckan ska vara grön! Det går väl åt skogen med LCHF några dagar, men jag får ta nya tag sedan. Blev så sugen när jag såg alla recept i veckans annonsblad; rotsellerigratäng, indisk korma, broccolifritters (på bilden), soppa.... Jag gillar ju grönsaker och har nyss läst om att minska på köttet, så visst, då testar jag. Väntar bara att Älsklingen här hemma ber mig steka en stadig biff, men två dagar har han stått ut iaf, få se hur det går i morgon. Han jobbar ju på golfen varannan dag den här veckan och då får han matbiljett, där äter han säkerligen inte vegetariskt!
De här broccolifritters ser ut som pistageglass, stekt sådan, och smakade inte alls dumt. Var tvungen att krydda lite extra, kunde ha tagit ännu mer av vitlöken o saltet, men yoghurtsåsen med aijvar relish var ganska god.
Idag har även jag jobbat på golfen - det är ju golfvecka med mellan 130 och 200 startande varje dag - och då har jag sålt kaffe och mackor i kiosken på banan. Men i morgon ska jag spela, ser fram emot det och jag tror att mitt ben har hämtat sig, vaknade i morse utan smärtor. Skönt! Hoppas det går vägen för jag ska spela med lillebror på lördag, det ser jag verkligen fram emot.
Månntro om veggomat är nog för en golfare?! Vackra färger är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar