onsdag 10 september 2014

Nära tre månader

har jag gått med förskräcklig värk i högerbenet. Skinkan, låret och vaden. Kramp, domningar, för jäkligt helt enkelt. Men det verkar som om det håller på att släppa nu, lite bättre idag om jag inte gör några konstiga rörelser. Skulle det börja göra ont igen så får jag ställa mig dubbelvikt och kolla in tårna eller ställa mig vid spisen, då brukar det bli bättre. Magneten, kanske? (I induktionshällen)
Åkte till stugan en sväng idag, Rolf har svårt att hålla sig därifrån. Det kryper nog lite i kroppen på honom när han inte har nåt riktigt att bita i, därute har han ved och gräsklippning och maskiner så han kan hitta på såna där absolut nödvändiga göromål. Jag beundrar honom samtidigt som han stressar mig lite, oavsiktligt förstås.
Jag hittade lite kantareller på 'mitt' ställe men dem vill jag inte visa på bild, det är ju hemligt! Däremot kan en bild på några små söta röksvampar få vara med. De fick stå kvar, men kantarellerna åt vi upp tillsammans med fried rice nu på kvällen. Kan tilläggas att med mitt knasiga högerben så är framstupaläge - som vid svampplockning - perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar