söndag 7 september 2014

Torsdagstävlandet gick över förväntan

Efter en hel massa viftande med benen åt alla håll och kanter, linement  och värmedyna på rumpan/benet, allt detta med start kl 05.00, var jag redo för den dagens bästboll. Men ont hade jag förstås, ångrade gång på gång att jag anmält mig, men som ansvarsfull medlem så stannar man inte hemma i sängen, nej med 750 mg Naproxen i kistan, löfte om att låna golfbil, premiär för den nya Ping-puttern så tog jag mig haltande till klubben. Där mötte vännen Eivor upp och vi tog oss ut till ettans tee tillsammans med två Hofors-bröder. Det gick jättebra, mina krämpor minskade efterhand och vi skrapade tillsammans ihop 48 poäng, samma som segrarna men de vann på lägre hcp. Yippie! Jag valde en ny klubba, en sk hybrid av Calloway, som jag testat idag. Den gick som tåget!
Idag var det ju dags för spel med Håkan, han relativ nybörjare och jag invalid. För idag var det illa men jag lyckades med de flesta utslagen och Håkan fixade till andraslaget, men inspel och puttar blev för många. Synd, men vi hade en trevlig dag och blev inte osams heller. Ingen prisplats alltså, inte sist heller.
Kvällen har vi tillbringat på Tegera arena och kollat in Slaget om Siljan. Leksand vann med 7-0
Nu är det sovdags. Men visst är det nästan fullmåne ikväll?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar