onsdag 16 juli 2014

Bostadsbyte

är skönt ibland! Vi har det så härligt ute i stugan men ibland är det skönt att komma till civilisationen också. Har varit på tårtkalas idag - Maja och Lisa har firats, 8 och 5 år har de blivit tjejerna. Alldeles för gott med kladdkaka och tårta och jag åt med stor förtjusning. Och i morgon ska jag till kiropraktorn, få se om jag kan få hjälp med mitt krångliga bakben. Men naturligtvis så känns det helt okej idag, så är det alltid! Nu har jag gått dubbelvikt i närmare en månad för jag haft så ont, äntligen kommer jag mig för med att söka hjälp (och fel hjälp misstänker jag!) och jag behöver bara ringa så är det bra sedan. Märkligt!
Och märk inte ord! När jag skriver bakben så betyder det INTE att jag har fler än två ben att gå på, men det betyder baksidan av benet, så det så!
Kan bjuda på en bild från häromdagen, pärlemorfjärilarna har nämligen kommit fram ur sina puppor eller hur gången är när det gäller sådan nedkomst.  Det finns väldigt gott om dem just nu och en fick jag fast med kameran. Makaonfjärilen flaxade runt skorstenen också för några dagar sedan, men jag lyckades inte fånga den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar