fredag 27 juni 2014

Så gammal jag har blivit!

Jag som är världens tidsoptimist och alltid i sista minuten, är färdig med förberedelserna för middagen i kväll. Nåja, riktigt klar är jag väl inte, har ingen sallad och ingen sås.... men potatis tvättad, blomkålsgratäng färdig att ställas i ugnen, laxen klar för grillpannan, helt sanslöst alltså.
Tänk om våra gäster skulle höra av sig när de är en halvtimme bort men det är väl att hoppas på för mkt. Men då får de vänta lite.
En romsås hade varit gott, men tyvärr, har ingen rom. Jo Bacardi men det är väl inte rätt förstås, så jag får göra en med zest och dill i gräddfil, ev lite majonnäs också. Får smaka mig fram. Men parollen här är att den som klagar på maten får diska, så alla är oftast nöjda och glada.
*********
Idag har raringen min masserat min högra baksida från midjan och neråt och gissa så lycklig jag är, med en Naproxen i magen så funkar benet riktigt bra nu. Hoppas det håller i sig bara. Annars får han gnugga igen, det ser för kul ut förstår jag då jag ligger på köksbordet och han står bredvid och masserar. Men skönt är det. Och han gör hellre det än går med mig ute bland folk när jag går dubbelvikt. Ser nog lite märkligt ut....

Nu tror jag de är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar