lördag 7 juni 2014

Pingstafton

och den svenska sommaren i sin allra mest förtjusande skepnad - sol, varmt och fågelkvitter, sjön glittrar och det är helt underbart.
Och ja, vi har kommit hem och varit hemma i tre veckor från vår Europa-semester. Rapporteringen därifrån kom av sig, mest på grund av icke fungerande internet, men vi har haft det fantastiskt skönt och fått se massor, dock inte Berlin den här gången vilket var planerat men väl Nynäshamn, Gdynia, Gdansk, Warszawa, Krakow, Budapest, Wien, Prag och ett par mindre ställen i Polen på väg hem. Tänker inte berätta om våra bravader med böter hit och dit, men i stort har allt avlöpt helt utan problem. Och vi har lärt oss en hel del!
Nu är vi iaf hemma igen och njuter här ute i stugan. Har spelat lite golf, igår var det flaggtävling och jag lyckades spara ett slag så jag fick slå ut på ettan också. Slutresultatet vet jag inte ännu men jag låg på prisplats när jag åkte hem. Och det var ju roligt men jag tappar väl ett slag eller två nu och det är inte lika kul.
Har haft Ludvig, Maja och Lisa här över natten. De sover så gott ute i gäststugan tillsammans med morfar, bara roligt att ha dem här. De har fiskat men bara mört och det var ju bra. Dessvärre? kom Billy med ett tiotal abborrar som jag har att rensa innan kvällen.
Dax att sätta igång med det nu!
Bild på Svenska Sommaren kommer så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar