fredag 14 mars 2014

Min arbetsmyra

Guben är en riktig arbetsmyra och ibland så lockar han med mig på sina projekt också, det är iofs bra, då kan jag ju säga att jag är delaktig och får samtidigt känna mig lite duktig. För han jobbar inte med disk och städning minsann, nej han bygger; hus, altaner, friggebodar, ja nästan allt jag önskar mig i princip. (Lite lögn, ibland tycker han att mina idéer är jättetokiga, beskyller mig för att kolla in Martin Timell och sånt, då blir det tvärnit)
Idag fick jag följa till stugan, hämta släpvagnen, till brädgården och lasta 240 lm tryckimpregnerat virke som ska bli uteplatsgolv, helst färdigt innan påsk! Så nu blev jag delaktig, fick lyfta ena änden av alla 50 bräderna. Känns bra, nu har ju även jag dragit mitt strå (planka) till stacken...
Vad jag önskar mig just nu, är ett växthus, så jag kan börja så och plantera. Dags att få ner dahliaknölarna i jorden snart... Ska se om växthuset är prioriterat på hans lista eller om det ingår i 'nästan'

#16/100


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar