onsdag 26 mars 2014

Jag NJUTER

av vårsolen! Även fastän det blåser jäkligt kallt så lockar solen ut mig, i morse blev det en runda igen. Inte så förskräckligt långt, ca 3 km, men jag måste gå före frukost så jag får ha ledig dag sedan. Igår morse gick jag runt stranden och kom förbi kondiset på hemvägen, där luktade det så gott så jag gick in och köpte semlor åt oss. Ajabaja! Idag blev det nyttigare, lite grönsaker från Hemköp och en liter yoghurt efter en tur runt kvarndammen, där forsade vattnet rejält. Bilden lite överexponerad men jag gillar vattenstänket.

Passerade det sjunkande skeppet på vägen hem. Undrar hur och när det ska komma härifrån. Det måste vara ägarna som är ansvariga, men går de i konkurs t.ex, då blir den vattenfyllda båten stående här. Den måste bort innan sommaren och förmodligen blir det en sak för kommunen. Många sköna skattekronor kommer det att kosta....

Var en sväng till Mora för att kolla trädgårdsmöbler. De vi har här hemma ska ju få åka på sommarnöjet och då blir det nåt nytt. Den grupp som vi funderade på blir 1000 kr billigare om bara några dagar, så då väntar vi förstås. Men halva den vinsten gick åt på ett annat ställe, inte svårt alls.

#28/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar