lördag 8 mars 2014

Äntligen!!

Äntligen har vi sett solen! Äntligen har jag fått en semla! Äntligen vann Leksand en hemmamatch!
Idag kändes som en riktig vårdag. När jag öppnade upp persiennerna i morse 07.07 sken solen så härligt och min första tanke var att jag skulle ta kameran med och gå på morgonpromenad, men jag skyndade mig att krypa ner i sängen igen - där var det varmt och gott och jag kunde ligga och se solen utanför fönstret. Det var gött det också!
Istället packade vi matväskan med lunch och fika och åkte till stugan för att njuta av vårvärmen, synd bara att det blåste så gräsligt. Fick fikabesök med medhavd semla som vi glatt smaskade i oss, ja även jag den stora syndaren! Tack kära syster och svåger!
Vattnet i sjön har ökat rejält den senaste tiden, säkert ett par tre dm, så nu flyter bryggan snart. Och landlöst är det även om sjön fortfarande är istäckt. Det blir ingen skoteråkning på sjön i påsk, så mycket kan jag lova. Kanske en roddtur med metspö istället?
På eftermiddagen var det dags att ta sig till hockeyarenan, där var det gott om både bilar och människor. Fullsatt igen, 7650 personer på sista seriematchen och LIF bjöd på stundtals rolig hockey. Extra roligt blir det förstås när de vinner och idag med 6-4. Så nu får vi gå på match på onsdag och ev torsdag. Sen blir det nog inget mer den här säsongen, men med Leksands IF vet man aldrig... men SM-slutspel??

#10/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar