söndag 3 januari 2016

Om BMI

Alla mina nyårslöften har ju under alla år gått åt helsike! Och det klart, om löftet är att banta, så bryts det ju omedelbart den 2 jan när jag fyller år och då är det ju tårta som gäller. Så även i år men man blir ju klokare med åren och ger inga nyårslöften längre, därmed inga löftesbrott. Och riktigt god tårta fick jag till, både 'normal' och laktosfri.
Men vad jag egentligen ville säga, inte för att göra mig märkvärdig, utan bara för kom-ihåg'et, jag tog min första dos MSM på min födelsedag! Ett halvt kryddmått - smakade inte särskilt illa så jag hade gruvat mig i onödan. Men jag ska upp till en tesked däromkring innan jag är nöjd. Och varför MSM?

  • Motverkar alla sjukdomar (tror jag)
  • En ny fluga?
  • Kanske är det vad mina naglar behöver.
Ja, vi får väl se! Återkommer i ämnet Naglar så småningom.

Nu åker vi till stugan för att bli av med skotern, sen lunch i granngården innan hemfärd och middag.
Nu är det brådis, Rolf kallar......

1 kommentar:

  1. MSM är svavel och tredje? viktigaste byggstenen i kroppen, Dessutom en brist i dagens kosthåll- Så ät- men ta det varligt.
    En del får ena jäkla utrensningar. Jag mådde pest och fick gå ner rejält i dos..
    Och nu "vilar jag" från det mesta i tillskottsväg. Dags för njure och lever att få vila ett tag..

    SvaraRadera