måndag 28 december 2015

Tur att stölden av modet har klarats upp

Åtminstone för närvarande! Men jag fick ju en skitnatt igen, vaknade av mardröm kl 02.00 och då får jag som kramp/spänningar i hela kroppen och då går det inte att slappna av. Lekte med telefonen några timmar, tittade tom på näst sista avsnittet av Homeland som vi hoppat över. Allt via iPhone! Perfekt. Men vid halvsex-tiden så kunde jag somna och fick vila i Neptunis famn ända till halvtio! Bra det.
Men lat har jag varit idag, nästan. Det blev ingen träning utan frukost framför tv'n. Sedan blomstervård. Alla mina orkidéer har fått badat, nytt vatten och näring. Hoppas de tackar mig med massor med blommor. På fotofliken ska jag lägga upp bilder på dem, hade nämligen kameran framme en stund så det blev några.
Sen var det dags för dagens promenad som gick ner till Kvarndammen, hoppades på lågtstående motljus, men det var lite för tidigt, skulle ha väntat en dryg timme. Blev ändå ett par hyfsade försök, jag har ju inte så stora förväntningar på mitt fotoöga för tillfället. Det var soligt och nysnö men ån är fylld med guld - och lite lustiga 'plättar'! Jag har förbättrat lite, men det var så härligt med solsken. Och kan man se! Några chemtrails kan man också skönja, eller?
Under Foto-fliken kan du se jämför-bilder.

Prommisen fortsatte upp på Kvarngatan mot parken och hemåt via Knihsgatan. Träffade Stickan H och fick en pratstund med honom. Han ser rätt fräsch ut, men hör förskräckligt illa och ser lika illa, men klar i huvudet. Fick önska honom ett Gott Nytt År. Undrar om vi inte ska göra ett besök hemma hos honom någon dag.... det skulle han nog uppskatta!


2 kommentarer: