torsdag 3 december 2015

Lever kvinnor/flickor farligt här i vårt tidigare så fridsamma Rättvik?

Det verkar så, inte längesedan man kunde läsa att en äldre kvinna utsatts för väskryckning här på vår gata, mitt på dagen och idag kan man läsa i lokaltidningen att en kvinna blivit våldtagen på vårt bibliotek, även det mitt på dagen!
Våldtäkter har nog skett förr också, men inte en onsdag på bibblan! Vad f@n händer? 
Läste även om knivhot på asylboendet men det kanske var fel för notisen är borta från dt.se.
Antal poliser i Rättvik? Inga alls vad jag vet, men de skulle behövas tydligen.
Och jag skäms! Jag vet att nittionio procent av våra 'gäster' är vänliga, trevliga och förhoppningsvis tacksamma för det mottagande de fått här, men när jag går ute ensam känner jag mig inte säker! Känslan förstärks av mörker.
Visst är det för jävligt!? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar