onsdag 17 juni 2015

Försmak av midsommar

Precis hemkommen efter färskpotatis och matjessill hos syster och svåger! Tack, det var jättegott. Och jag har gravat lax idag, förstår inte att jag bara gör det till jul och midsommar, det är ju jättelätt och vådligt välsmakande. Men nu är det gjort iaf. Ska lägga in lite sill i morgon också och ta med till stugan. Vi ska fira midsommar där, får förmodligen sitta inne och elda men det är rätt mysigt det också.
Har legat på magen idag och studerat microlivet på vår gräsmatta. När jag tittade ner i marken så var det en hel massa små gröna geisha-parasoll där och det gjorde mig tvungen att ta fram macroobjektivet och krypa ner på mage. Varje parasoll hade ett 15-20 mm högt skaft och alldeles under det gröna 'taket' så satt en pytteliten blomkrans, vit och rosa.
Bilderna blev inte perfekta, svårt att sätta skärpan men de ger iaf en liten uppfattning om hur det såg ut. Håll till godo - och kan någon säga mig vilken mossart det är så blir jag glad!

#106/100



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar