måndag 25 maj 2015

Värkande muskler och tom mage!

Fortfarande så är det jag som får gräva i våra trädgårdar (låter stort, eller hur?) men guben är ju ur spel ännu ett tag. Och även om våren väntar i det längsta på att komma, så kommer våren NU! Mina växter behöver planteras i jorden och jag vill få det FINT härhemma. Men förenat med grävandet så blir det värk i mina muskler (växtvärk?) så det lider jag av just nu. Dessutom är det en 2-dag och jag har festat på två hårdkokta ägg, en förpackning krossade tomater, en vitlöksklyfta och en halv schalottenlök. Och på den kosten har jag gått 9 hål. Men efter fem, så var jag tvungen att inta femton salta jordnötter och sex russin, för då funkade inte tankeverksamheten.

Undrar varför vi har så få hyresgäster i holkarna i år, kan det bero på att vi tagit ner så många träd? Eller är det för att det är kallt och jäkligt? Här är det blåmesen som kikar ut (2014)

I morgon väntar 18 hål och då måste jag äta en härlig frukost innan.... det ser jag fram emot!
Och jag ska sova tidigt ikväll.
Så gonatt go vänner!

#84/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar