onsdag 27 augusti 2014

Usch

Vet inte vad som gör mig så deppig och nere, är det för att det börjar bli dags att flytta till civilisationen igen, inte så mycket på grund av vädret utan plikterna kallar; tandläkartider, dags att börja träna igen, Rolf ska jobba på Rättviksveckan,  eller är det för att hösten är i antågande? Det känns i alla fall inte helt OK att lämna stugan ännu. Det var en härlig sommardag därute och gott om svamp i skogen.

Bara den kalla midsommaren var till ända så kom värmen och som jag njutit av den! Ätit sill med goda vänner, spelat lite kort, umgåtts med mina systrar, byggt ett Attefallhus samt fått några dagar med barn och barnbarn just då det var som varmast. Då blev det mycket bad. Jag har odlat dahlior som sent omsider slog ut i full blom, den underbara änglatrumpeten har blommat rejält och mina orkidéer har mått förträffligt på sommarnöjet. Jag har verkligen tagit dagen som den kommit, inte fotat soå mycket men jag lyckades iaf få den vackra sorgmantelfjärilen på bild. Den tillbringade en låång stund på mitt knä. Ett avbrott i allt det sköna var en dag i Rättvik på CCW, ja, det blev bara en kväll och en natt, sen tillbaka till lugnet.
Enda smolket i bägaren var att jag hade hiskeligt ont i högerbenet precis hela sommaren och det har hindrat mig från att spela golf - och jag som skulle spela så mycket i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar