torsdag 21 augusti 2014

Står på två ben

ja, det gör man väl oftast förstås men nu menar jag att vi halvvägs flyttat hem igen. Vemodigt, för det betyder ju att hösten är i antågande. Orsaken är inte bara vädret utan också lite rehabiliteringsträning för min del, tandläkarbesök, jobb, golfvecka.... Men jag skulle vilja behålla sommaren mycket längre! Denna fantastiska sommar då jag vaknat till sol och klarblå himmel så gott som varje dag sedan julis början. Har gått i shorts och linne för jämnan, ja, gått är en överdrift, jag har haltat mig fram då det blev lite mycket golf före midsommar. Nu har det gått två månader och jag är inte bra ännu, fick laser i tisdags och tror att det har gjort liiite nytta. Hoppas det blir bättre framöver. Och att jag får tillfälle att spela golf nån dag, skulle gärna vilja ge Håkan på moppe!

Några tillfällen till fotografering fick jag i alla fall - de här bilderna är från 'den där måndagen' då röken från den stora branden i Västmanland nådde våra trakter. Det luktade illa och sotet föll men ganska effektfullt att fota skogen i motljus. Trodde först att det var morgondimma men icke - det var rök!
Så skönt att de så småningom fick elden under kontroll, måste varit en hemsk upplevelse för de som bor i närheten av branden. Hörde att det skulle bli naturreservat av en del av området.

Passar på att lägga in den här bilden i Onsdagstema #227  det här är ju vad som glatt mina ögon hela sommaren...


Utsikten över sjön kan nästan mäta sig med Tina.... Grannen på andra sidan bor där året runt, najs plejs! Vårat plejs är också härligt, vi trivs fullt ut. Och vattentemperaturen har varit  >20 grader hela sommaren, rekord var väl +27.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar