onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt År!

Fast inga nyårslöften eftersom jag ändå inte kan infria dom. Men föresatser är väl ändå inte löften?
För jag har tänkt att fortsätta träna på gymmet två gånger i veckan, måla lite på måndagarna och spela bowling på tisdagarna. I vår ska jag spela golf två ggr/vecka också.
Sen har jag fått ett uppslag från en blogg nånstans, att fotografera en byggnad/hus/anläggning här på hemmaplan. Ja, inte bara en utan minst en varje vecka, då kommer jag upp i femtiotvå stycken. Det borde jag klara av. Och lite historia om dem kanske jag kan vaska fram. Lär känna din hembygd låter väl som en bra idé?!
**************
Nyårsaftonen tillbringade vi som brukligt är, hos goda vänner i andra änden av stan. Där serverades jättegod mat och dryck och skumpa till 12-slaget. Vi kunde beskåda ett antal raketer som fyrades av runt hela viken. Dessutom hade köpmannaföreningen arrangerat ett storslaget skådespel på Helsingland som vi kunde se på från båthamnen tidigare på kvällen. Usch så mycket pengar som bara försvinner ut i rymden, vore bättre om de pengarna skickades till Afrika, Filippinerna eller nåt annat katastrofdrabbat ställe. Men fint var det förstås.
Den här dagen har jag sannerligen tagit det lugnt. Åt frukost först halvtolv! Sen har det varit sport på tv'n och den har Guben hållit koll på. Jag har i alla fall lagat mat, det blev ostfylld kycklingfilé med sås på äppelcider och grädde. Gott!
Mer nyttigheter jag har ägnat mig åt: Gjort iordning favoritlistan med våra tv-kanaler. Det känns riktigt bra. Lite dataknackande också, om det är nåt bra med det är svårt att säga, men det roar.
**********
Idag har det inte blivit nåt fotograferande, men det blir några bilder iaf. Byggnader, men de ingår inte i 52:an, och jag kan inte berätta nåt om dom heller. Dessutom är det foton från Garsås. Håll till godo.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar