onsdag 22 juli 2015

Ännu en sommarvecka har gått

Men var f*n är sommaren? OK, ibland kommer solen och då är det varmt och skönt, men oftast regnar det.
Dagarna tillbringar vi till stor del i stugan, men ibland blir det en tur till Rättvik och så är det just nu. Kom hem i måndags för golfspel i går, tilläggas kan att det gick riktigt bra, på em körde jag Rolf till Tällberg för att hämta hem bilen som la av för en vecka sedan. Turligt nog var det bara en säkring som gått, vilket gjorde att alla kontrollampor lyste i komplett oordning och slutligen gick den inte alls.
Upptäckte också att min hårddisk med ALLA mina bilder hade lagt av, så det var bara att ta skeden i vacker hand och uppsöka det lokala dataföretaget. Tack och lov så gick det att fixa, och hädanefter blir det säkerhetskopiering som gäller. Kan aldrig ha sådan tur igen!

Vad har annars hänt sen sist?
Rolf har spikat på entrétrappan, vi har firat Billys 70-årsdag, i lördags fick vi barn; Ludvig, Maja och Lisa. Det var jättemysigt och jag fick göra pannkakor vilket jag klarade av med bravur. Sen fick de annan mat också förstås...
Alla sov ute i lillstugan tillsammans med morfar Rolf. Jag huserade alldeles själv inne i huset och tur var det, kollade på film till mitt i natten. Söndag återbördades de till Kvarngatan och vi tillbringade eftermiddagen på vägmöte. Kvällen ägnades åt kortspel med Billy och Eivor.

Icke att förglömma, jag hjälpte till att bogsera pickuppen till Tällberg för reparation och det var inte alltför enkelt - mycket trafik och jag var livrädd att hamna i baken på Rolf i bilen framför! På väg därifrån så såg vi ett lite annorlunda husdjur, en gris med hästsvans som betade gräs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar