måndag 5 september 2016

Läsperiod

Har verkligen saknat böcker ett tag men nu har det blivit ett antal; 
Jag är Malala, en fantastisk bok om och av en mer än fantastisk flicka som berättar om sitt unga liv, om rätten till utbildning och att få vara just människa.  Vilken svår kamp som precis påbörjats i dessa länder. 
Lucy Dillon som skriver så mysiga böcker. Har läst två, Ensamma hjärtan och herrelösa hundar - jättemysig! Hittade den andra på bibblan, När livet börjar om. Mysig den också. 
Linda Olsson; I skymningen sjunger koltrasten, - en period i tre människors liv där sista sidan inte ger iaf mig, något svar.  Bra!
Niccole Ammaniti, italiensk författare - tror jag, då handlingen utspelar sig i just Italien, Jag är inte rädd. Om en 9-årig pojke och en kort period i hans liv. Sträckläste den.
Inte en enda deckare! Det är ju normalt det vanligaste för mig.... nu får det bli lite feel-goodböcker ett tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar