onsdag 26 augusti 2015

Vilka sommardagar....

Flyttade hem i måndags, de har ju lovat sämre väder och jag skulle spela golf på tisdagen. Dessutom skulle M till Mora och R följde med, också det på tisdagen.
Gårdagen - golfdagen - var ju helt otroligt varm och skön, så det var bara att njuta av livet. Det blev ju inte sämre av att jag slutade tvåa på 33 poäng, ett ynka pinne bakom segraren. Jag är nöjd, en lagom uppvärmning inför Rättviksveckan.
Dagen har jag ägnat åt att spränga sprängticka (!) - inte det allra lättaste faktiskt. Lyckades få blåbula på pekfingret iaf, och jag har fortfarande ett par bumlingar som ska delas och torkas. Men det får bli i morgon. Med yxa!
Sen har jag försökt städa lite, dammsugit, tvättat, gullat med orkidéerna, fikat på altanen och slutligen var jag på Kvarngatan med Lisa tills mamma M och syskonen kom hem. Hoppas på härligt väder även i morgon men då har de lovat regn....

Och bilden? Vitkindad gås från Stenö Camping, de samlas också för flytt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar