torsdag 1 maj 2014

Deppardag idag

Egentligen vet jag inte varför, men så var det iaf. Kände mig otillräcklig på alla sätt, ingen fotoinspiration, ingen matlagningslust heller. Egentligen bara trött, trött i ögonen. Kan det vara våren? Förresten så är den bara kall. Första maj och solen vet att det är dags att värma upp oss, men vinden den är bara kall - och frisk!
Nåja, den gulliga Guben jag har han tyckte att vi skulle göra en bilutflykt för att pigga upp mig. Vi åkte först förbi vårt gamla hem där nere vid sjön, och jag kunde lätt konstatera att det stället var mycket mer inspirerande för kameran än vad mina omgivningar är idag och det var inte humörhöjande. Så det blev Klockargården istället och där inmundigade vi en maffig våffla med grädde och hjortron. Smakade bra och något gjorde den väl för humöret, men egentligen inte tillräckligt.
Vi åkte runt golfbanan och stannade till vid 'gäddövergången' i Limsjön. Inte en enda gädda såg vi, men många måsar och det var isande kallt, så snabbt in i bilen igen. Men jag hittade ett objekt ändå, två grågåsar (grågäss?) som hade landat nära vägen och ställde upp för en bild. Det gjorde mig lite gladare, och nu har vi haft oväntat, trevligt besök, jag lyckades fixa till lite mat och ett glas vin. Och det fick humöret till normalläge.

#53/100


1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du är i normallläge igen. :-D

    Men du, har du prövat att fota depp? Det kan ju bli mästerverk av det också..

    SvaraRadera